Туристическая библиотека
Маркетинг в туризмі
Інновації в туризмі
Транспорт в туризмі
Право і формальності в туризмі
Державне регулювання в туризмі
Туризм в Африці
Туризм в Америці
Туризм в Австралії
Краєзнавство, країнознавство і географія туризму
Музеєзнавство

<<< тому | зміст | вперед >>>

Володимир Несін. Босоніж за тридев'ять земель

12. Третя подорож. Світло далекої зірки

Для нового старту були потрібні матеріальні засоби. Ми готові були на будь-яку роботу, нехай саму важку, але високооплачувану. Аж до того, що мали намір взяти участь в путіні, але була зима - не сезон. Мене запрошували читати лекції в різні навчальні заклади. Валентина взялася поширювати відомий "Гербалайф" (хоча я був проти цього) і цілими днями бігала по місту, намотуючи, мабуть, не менше кілометрів, аніж під час подорожі.

За цей час знайшлося ще п'ятеро охочих вирушити з нами в далеке і захоплюючу подорож. Для здійснення цього бажання потрібно було мати закордонні паспорти, $600 і велике бажання дійти. 29 червня 1998 року ми вирушили в дорогу з порту Холмськ у Владивосток на попутному судні "Нафтогаз-6" з прихильного дозволу керівництва. На цей раз наша група складалася з семи людей - трьох чоловіків приблизно мого віку, двох жінок, одна з яких була вже на пенсії, і двох підлітків - хлопчик 14 років і дівчинка 15 років.

Три доби морського переходу пролетіли непомітно: ми знайомилися з судном і його екіпажем. Допомагали, як могли, у господарських роботах і ближче впізнавали один одного. Адже серед мандрівників тільки ми з Валентиною, як йдеться, разом пуд солі з'їли. Інші учасники походу були ледве знайомі між собою. В кінцевому підсумку це стало причиною того, що група розпалася досить швидко. Але це не страшно. Кожен із мандрівників побачив багато цікавого і зупинився там, де йому хотілося.

Але повернемося до нашого маршруту. Прибувши у Владивосток і висадившись на берег за допомогою невеликої спортивної яхти, ми направили свої сили на те, щоб: а) знайти попутний судно, що йде в потрібному нам напрямку; б) оформити візу в Китай на випадок, якщо попутного рейсу не буде. Кілька діб ми провели у Владивостоці, ночуючи на військовому судні, що стоїть на приколі, то на морському узбережжі в різних місцях. В результаті пошуків ми зрозуміли, що попутного судна можна прочекати місяць. А візу в Китай дешевше і швидше можна отримати в Хабаровську (http://www.dvhab.ru).

Ми вирушили до Хабаровська «залізничним автостопом». Це були вагони з-під вугілля, цегли, або призначені для охорони потяга і т.п.. У Хабаровську ми зупинилися біля однієї літньої жінки, у маленькому двоповерховому хатинці, неподалік від центру міста. І прожили там тиждень в очікуванні китайської візи. Плату за постій з нас не брали, і ми виконували всю вдячність необхідну роботу по господарству. Для семи осіб це було неважко. Отримавши, нарешті, візу, ми знову ж таки на попутному транспорті вирушили на станцію Гродеково, де і перетнули кордон Китаю.

У місті Суньхуньфэ я зустрів своїх старих знайомих - дівчат з ресторанчика, які рік тому пригощали нас з Микитою пельменями. І хоча на цього разу нас було семеро, привітні господині знову безкоштовно нас нагодували. З Суньхуньфэ ми рушили спочатку на автобусі, так як у прикордонній зоні не можна ходити пішки. Потім вирушили автостопом і пішки у бік Пекіна. При цьому ми не забували виконувати свою пішохідну норму - шість годин ходьби щодня. Плюс до цього п'ять годин на попутках. Оскільки наша група - сім туристів з рюкзаками - являла собою досить об'ємний вантаж для перевезення, то основним нашим транспортом були вантажівки та причепи тракторів. Ми пересувалися нероздільної сімкою.

Наш маршрут пролягав в основному з глухим сільським районам, завдяки чому на нашому столі постійно були дешеві китайські сільгосппродукти, і ми цілком укладалися в добову норму харчування - 1 долар на людину, а часто і $0,5. Не буду на цей раз описувати подробиці подорожі китайських провінціях, щоб не займати багато часу. Як кажуть, скоро казка мовиться, та нескоро діло робиться. Загалом, довго чи коротко, дійшли ми нарешті до берегів Жовтого моря. Тут ми відпочили один день. Але більшості з нашої групи цього здалося недостатньо. І після того, як ми прибули до Пекіна і почали клопотати про отримання візи до В'єтнаму, частина групи - троє - вирішили далі не рухатися, а відпочивши в Китаї, повернутися назад. Так що в'єтнамську візу отримували тільки чотири людини - ми з Валентиною, і Єгорич Міша.

Під час перебування в Пекіні ми жили на території російського посольства з усіма зручностями. І ось ми рушили в бік В'єтнаму. Але, до жаль, здоров'я Валентини, підірване в свій час роботою на хімзаводі, стало її турбувати в дорозі. А оскільки це було вже не вперше за подорож і досить серйозно, то вона вирішила повернутися додому. Я проводив її до Пекіна, посадив на потяг і повернувся до хлопців. Ми продовжили свою подорож пішки втрьох в колишньому темпі, і лише в кінці терміну візи сіли в дешевий спальний автобус, який доставив нас майже до кордону В'єтнаму.

Пройшовши десяток кілометрів за досить безлюдній дорозі, ми опинилися на кордоні. Виявилося, що в'єтнамські прикордонники пам'ятали, як я рік тому переходив тут кордон разом з групою, в якої були діти. Для моїх супутників все було новиною - банани, кокоси, папайя та ін. Але для мене тутешні враження стали вже пройденою темою. Для економії часу ми вирішили доїхати до Ханоя на попутках.

У В'єтнамі цей спосіб пересування був для нас ускладнений тим, рідко хто тут погоджується підвозити безкоштовно, так як будь-який європеєць у них сприймається як джерело доходу. Проте це відноситься тільки до частини В'єтнаму, де місцеве населення звикло туристами. У сільській же місцевості люди майже у всіх країнах виявляють до гостей щирий інтерес і привітність, не зіпсовані меркантильністю. До Ханоя ми добралися за чотири дні. В столиці особливих пам'яток, крім мавзолею колишнього вождя Хо-Ши-Міна немає, хіба що парк Леніна з величезним пам'ятником Володимиру Іллічу.

Через три дні я вирушив далі на південь вже один. Мої супутники вирішили повернутися додому. А мене, як і раніше маніла далекої, але яскравою зіркою Австралія. Треба сказати, подорожувати одному досить важко. І не тільки тому, що рюкзак набагато важче - адже все громадське спорядження (намет, рації, мотузку, казанок тощо) - несеш один. Але важко в моральному плані - не з ким словом перемовитись, розмови з аборигенами не в рахунок. Я вирішив рухатися автостопом до міста Хуэ, древньої столиці В'єтнаму, цей маршрут, якщо ви пам'ятаєте, я пройшов з моїми супутниками рік тому. Іноді я пересувався пішки, і тоді нерідко радів зустрічам з людьми, які пам'ятали мене за минулим походу.

Про В'єтнамі було розказано раніше, тому не буду зупинятися на описі життя та побуту місцевого населення. Однак я несподівано для себе відзначив, що за рік життя вьтнамцев покращилася. А жителі півдня живуть не так, як і сіверяни, і чомусь вони недолюблюють один одного. До кінця місяця я добрався до колишньої південної столиці - Сайгона, а нині Хо-Ши-Міна. Хоча половина автобусів ходять по ньому з написом "Saigon". Південна столиця більш відповідає своєму призначенню, ніж Ханой. Це величезний і галасливе місто, з великим транспортним рухом, щоправда, переважно мотоциклетним.

В'єтнамські водії пересуваються майже без правил. І тільки шоферское майстерність рятує їх від аварій, та ще невелика швидкість - близько 40 км на годину. В Сайгоні в першу чергу я відвідав російське посольство, де мене проконсультували, щоб я міг правильно заповнити анкету в австралійському посольстві для оформлення візи і пройти там співбесіду. Взагалі в посольстві Росії до мене ставилися досить прихильно, допомогла папір від російського Мзс. Мені надали житло і перекладача, а після заповнення відповідних документів порадили дістатися до міста Вунгтау, де знаходиться російська містечко з населенням 1500 осіб. Всі вони працюють на спільному підприємстві.

Я не забув скористатися радою, оскільки як треба було зайняти три тижні, відведені для очікування австралійської візи. Від Хо-Ши-Міна до Вунгтау 120 км, і я добирався туди на попутному автомобілі. В Вунгтау мені пощастило зустріти не просто росіян, а з Сахаліну. Виявилося, там знаходяться філії деяких сахалінських фірм. Земляки теж мені зраділи. У місті Вунгтау є що подивитися. Одна з його визначних пам'яток - це гігантська статуя святого Жака, дивиться в море. Вона стоїть високо на горі, і будь-який бажаючий може піднятися до її підніжжя, потім сходами всередині статуї дістатися до її рук, звідки відкривається прекрасний вид на місто і морський затока з різномастими суденце всіляких форм.

Місто дуже зелений і красивий. Тут збудовано безліч готелів, які пустують, незважаючи на дешевизну, оскільки пропозиція значно перевищує попит. Я б порадив російським туристам відпочивати тут. Тепле море, екзотичні фрукти, красиві жінки, привітні господарі. Все це є і в інших південних країнах, але тут значно дешевше.

Ще одну мальовничу гору живуть тут росіяни називають Голгофою, так як на її вершині встановлено величезний святий Хрест, нижче від нього розташована статуя Божої Матері. Чудові сходи, ведуча до Хреста, прикрашена по сторонам барельєфами, що зображують сцени з життя Христа. З цієї пам'яткою я познайомився під час хоша. Хош - це розвага, яке вигадали для себе люди, які віддають перевагу активний і здоровий відпочинок пасивного восседанию в пивницях. За вихідні дні збираються в певному місці кілька десятків охочих, вносять приблизно по $10 (сума залежить від місця проведення хоша) і відправляються хто бігом, хто пішки по маршруту, розміченому заздалегідь кольоровий туалетним папером. Шлях зазвичай пролягає по цікавим і мальовничих місцях і з розрахунком, щоб людина будь-якої фізичної підготовки подужав його за пару годин. На фініші майже всіх чекає яке-небудь жартівливе покарання, наприклад, обливання пивом, сидіння на льоду або розбивання яєць на голові. Потім учасникам вручають спеціально замовлені пам'ятні футболки, і вони розходяться по домівках, але не назовсім. А щоб відмившись, ввечері зустрітися на Варбелью в спеціально замовленому кафе. Таким чином відбувається знайомство і спілкування людей різних національностей, різного віку і соціальних станів. Тому це рух в азіатських країнах дуже популярно. Приблизно так, весело і цікаво, я проводив час в очікуванні візи.

<<< тому | зміст | вперед >>>

Все о туризме - Туристическая библиотека
На страницах сайта публикуются научные статьи, методические пособия, программы учебных дисциплин направления "Туризм".
Все материалы публикуются с научно-исследовательской и образовательной целью. Права на публикации принадлежат их авторам.